pondělí 19. října 2015

Christopher Moore - A Dirty Job (Špinavá práce)


Těšil jsem se na metro. Já prostě mám metro rád. Těšil jsem se, jak si v něm budu číst - jenže to mám do práce tak blízko, že se nevyplácí vytahovat knihu. Naštěstí jsou tu i namluvené knížky, které se čtou samy hned v okamžiku, kdy opustíte byt. První knihou přečtenou v Praze se tak stává Špinavá práce.
Charlie Asher byl docela normální, možná trochu vyděšený a neurotický chlápek. Stane se celkem ošklivá věc, že tenhle chlápek přijde o ženu, která zemře u porodu jejich dcerušky. Takže se z něj stává svobodný otec, který k tomu všemu ještě navíc má získávat lidské duše - přijde to odnikud přesně jak tu větu píšu. Vůbec nechápete, že? Charlie taky zpočátku ne. Brzy se tak stává z obchodníka se zbožím z druhé ruky obchodníkem se smrtí, svobodným otcem jehož dcera umí zabít člověka slovem koťátko a má obrovské černé psy (plemeno Kerberos), který bojuje s kanálovými harpyjemi a kamarádí s dva metry vysokým černochem, který se jmenuje Mátomil Svěží. Do toho všeho se navíc přimíchá Audrey a veverčí lid.
Knížka je velmi originální a na to, jak blízko smrti se její děj odehrává, vcelku s nadhledem a přitom často realisticky s černým humorem popisuje odchod lidí z tohoto světa. Dokonce ani sexu není zrovna málo. A pokaždé, když se snažím někomu říct, o čem kniha je, je dost překvapen, jak může navzájem tolik blbostí navázat v jeden aspoň přiměřeně smysluplný příběh.

Žádné komentáře:

Okomentovat